Δημητριακά

Η ΣΠΟΥΔΑΙΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΚΡΙΘΗΣ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ ΠΡΟΚΥΠΤΕΙ ΑΠΟ ΤΟ ΓΕΓΟΝΟΣ ΟΤΙ ΣΤΑΧΕΙΣ ΚΡΙΘΗΣ ΕΙΚΟΝΙΖΟΝΤΑΙ ΣΕ ΜΕΡΙΚΑ ΑΠΟ ΤΑ ΑΡΧΑΙΟΤΕΡΑ ΝΟΜΙΣΜΑΤΑ.
ΚΡΙΘΑΡΙ-ΠΤΙΣΑΝΗ
   Από τα πρώτα φυτά που καλλιέργησε ο άνθρωπος.Βασική διατροφή του ανθρώπου από την προϊστορική εποχή εως τον 16ο αιώνα.
   Είναι εξαιρετική πηγή ευρέως φάσματος θρεπτικών ουσιών,απαραίτητων για τον οργανισμό ,προκειμένου να αναπτυχθεί,να αναρρώσει αλλά και να διατηρηθεί σε υγιείς κατάσταση.Περιέχει βιταμίνες Ε,C του συμπλέγματος Β και είναι πλούσιο σε Β12.Επίσης περιέχει καροτίνη, ασβέστιο, σίδηρο, μαγνήσιο, φώσφορο, κάλλιο, κάλσιο, μαγγάνιο, μόλυβδο, γερμάνιο, χαλκό, λίθιο, ψευδάργυρο,σελήνιο κλπ. Όλα σε αρμονική μεταξύ τους αναλογία.
    Σύμφωνα με τα στοιχεία των αναλύσεων της Ενώσεως Αναζήτησης Πηγών του Κέντρου Επιστημών και Τεχνολογίας & του Ιαπωνικού Κέντρου Ανάλυσης Τροφών, ειδικά ο πράσινος χυμός κριθαριού περιέχει 30 φορές περισσότερη Β1 από το αγελαδινό γάλα , 7 φορές περισσότερο βιταμίνη C από τα πορτοκάλια, 11 φορές περισσότερο ασβέστιο από το αγελαδινό γάλα , 5 φορές περισσότερο σίδηρο από το σπανακι , 6 1/2 φορές περισσότερο καροτίνη από το σπανάκι κλπ.
    Το κάλιο είναι ιδιαίτερα σημαντικό , επειδή βοηθάει στον έλεγχο της ποσότητατης νατρίου στο σώμα. Το νάτριο , το οποίο κυρίως εισάγεται στη διατροφή μας μέσω του αλατιού σε υπερβολικές συνήθως για την υγεία μας ποσότητες,πολλές φορές πρωταγωνιστεί σε θανάτους που προέρχονται από υψηλή πίεση του αίματος.
    Η μεγαλύτερη ποσότητα μεταλλικών αλάτων που περιέχει μετέχουν στην διατήρηση της οξινο-αλκαλικής ισορροπίας του σώματος και αν δεν υπάρχει συτή η ισορροπία ο μεταβολισμός των κυττάρων υποφέρει , ο οργανισμός εξασθενεί και μπορεί να οδηγηθεί και σε άλλα προβλήματα υγείας.
    Περιέχει 45% ευκολοαφομοιώσιμη πρωτεΐνη κατα 90% αξιοποιούμενη από τον οργανισμό και η οποία πρωτεΐνη είναι απαλλαγμένη από τα κορεσμένα λίπη που συνοδεύουν την πρωτεΐνη του κρέατος.
    Επίσης έχουν αναγνωρισθεί πλέον των 3000 ενζύμων από τα οποία πάνω από 1000 περιέχει ο πράσινος χυμός κριθαριού.
    Σημαντικά επιστημονικά στοιχεία σύμφωνα με την Αμερικάνικη Υπηρεσία Τροφίμων και Φαρμάκων (FDA) καταδεικνύουν ότι περιλαμβάνοντας το κριθάρι σε μια υγιεινή διατροφή μπορεί να βοηθήσει στην μείωση κινδύνου στεφανιαίων καρδιακών νόσων αφού μειώνεται σημαντικά η κακή χοληστερόλη και τα συνολικά επίπεδα χοληστερόλης (Λιποπρωτεΐνες χαμηλής πυκνότητας).
    Η Οστεοπόρωση, προβλήματα συκωτιού, η ραχίτιδα , η ουρολοίμωξη, η δυσπεψία,ο διαβήτης , ο πυρετός , οξεία και χρόνια νεφρίτιδα και οξείς ρευματισμοί αντιμετωπίζονται με θεραπεία βασισμένη στο κριθάρι.Έχει διουρητικές ιδιότητες,καθαρίζει όλο τον οργανισμό ,νεφρά,κύστη.
   Άρρωστοι,μωρά ,παιδιά, και όσοι αναρρώνουν ωφελούνται αν τρώνε κριθάρι σε μορφή χυλού  ή χυμού. Τα αποτελέσματα είναι πιο σημαντικά σε συνδυασμό με φρούτα και λαχανικά.
   Συνιστάται από αρκετούς διατροφολόγους ιατρούς σε άτομα με ''δυσανεξία γλουτένης'' διότι η ελάχιστη γλουτένη που έχει διαπάται και αφομοιώνεται πλήρως από τον οργανισμό.
   Η καλύτερη εναλλακτική λύση για την αντικατάσταση του ρυζιού στο μαγείρεμα.
   Ο  Ιπποκράτης συχνά χορηγούσε στους αρρώστους πτισάνη από κριθάρι, γνωρίζοντας την πολύ υψηλή θρεπτική του αξία & αναρρωτική του ικανότητα.
ΕΥΚΟΛΗ ΣΥΝΤΑΓΗ : Από βραδύς σε ένα θερμός με βρασμένο νερό ρίχνουμε 2-3 κουταλιές κριθάρι.Το  πρωί το σουρώνουμε. Το δε κριθάρι το τρώμε για πρωινό , το δε νερό το πίνουμε ως τσάι. Όσο περισσέψει το βάζουμε στο ψυγείο και το πίνουμε στην διάρκεια της μ'ερας ως χυμό ή νερό.

Εξειδίκευση Αναζήτησης

Powered By Diktio. Theme by raviG